ŠKODA ATERO

S pracemi na voze ŠKODA ATERO začali žáci na konci roku 2015. Šestadvacetičlenný tým – 4 mladé dámy a 22 mladých mužů – společně vyvinuli koncept, který pak realizovali, obojí s podporu oddělení technického vývoje, designu a výroby. Projekt si vyžádal zhruba 1 300 pracovních hodin.

ŠKODA ATERO je kompaktní třídveřové kupé o celkové délce 4,3 metru. Jeho technický základ, ŠKODA Rapid Spaceback, už téměř nelze rozpoznat – přestavba byla ještě rozsáhlejší než u obou předchozích „žákovských vozů“. B-sloupky byly přesazeny vzad, C-sloupky jsou více skloněné. Střecha se svažuje dříve, zatímco hrana oken za dveřmi stoupá.

Také panelové díly doznaly výrazných změn. Kapota je členěna větracími otvory, dveře jsou prodloužené. Třetí dveře se orientují podle nového sklonu C-sloupků a na hraně střechy nesou dlouhý spojler; upravené jsou i zadní skupinové svítilny. V zadním nárazníku jsou integrovány i velké koncovky výfuku – ty pocházejí z modelu ŠKODA Octavia RS. Přední nárazník skrývá velký otvor pro vstup chladícího vzduchu. Světlomety modelu ŠKODA ATERO využívají technologie LED.

Zatímco motor 1,4 l TSI (92 kW/125 k) a sedmistupňová převodovka DSG zůstaly beze změn, na podvozku žákovský tým důkladně zapracoval. Osmnáctipalcová kola z lehkých slitin v designu ‚Turini‘ pochází z modelu ŠKODA Octavia, jsou černě lakovaná a zdobená červenými pruhy, pneumatiky mají formát 225/40. Za předními koly najdeme ručně děrované brzdové kotouče s vnitřní ventilací.

ŠKODA ATERO